کالاهای ساختمانی

  • ۰
  • ۰

بلوک استاندارد

در این مقاله، هر گونه اطلاعاتی که درباره بلوک لازم است بدانید را آورده ایم. در اینجا به بررسی انواع بلوک، ویژگی ها، کاربردها و مزایای و معایب هر کدام پرداخته ایم تا بتوانید با آگاهی خرید کنید.
تاکنون دسته بندی های مختلفی برای انواع بلوک ارائه شده است ولی ما در اینجا از نظرات مهندسان و متخصصین تک سامان استفاده کرده ایم و یک دسته بندی جامع و کامل برای بلوک ارائه داده ایم. پس با گروه تک سامان هور همراه باشید.

همه چیز در انواع بلوک ساختمانی

انواع بلوک

در زیر درباره انواع مختلف بلوک های ساختمانی بحث خواهیم کرد تا شما در هنگام خرید بلوک بتوانید مطابق با نیازتان نوع مناسب را خریداری کنید.
تمامی انواع بلوک ساختمانی را می توان به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد:

 بلوک سنگین
• بلوک سبک 

بلوک سنگین

همه چیز در انواع بلوک ساختمانی

بلوک سنگین نوعی بلوک استاندارد سیمانی است. نحوه تولید این بلوک به این صورت است که ابتدا ماسه، سیمان و آب را با هم ترکیب کرده و نوعی ملات درست می کنند و سپس با استفاده از دستگاه بلوک زنی تولید نهایی آن انجام می شود. بلوک های سنگین قیمت پایینی دارند و معمولا در دیوارچینی حیاط یا باغ، استخر یا چاه و تیغه چینی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

بلوک سبک ساختمان

بلوک سبک استاندارد تک سامان هور

در دسته بندی بالا، بلوک سبک استاندارد را می توان به انواع زیر تقسیم بندی کرد:
• بلوک سیمانی (بلوک بتنی)
• بلوک گازی
• بلوک پلیمری

بلوک سیمانی
بلوک سیمانی که به آن بلوک بتنی نیز می گویند، بیش از یک قرن است که به عنوان یکی از مصالح ساختمانی محبوب مورد استفاده قرار می گیرد، به طوری که در بیشتر مناطق در ساخت و ساز خانه ها و ساختمان ها بسیار رایج شده است.
بسیاری از انواع ساختمان های کم ارتفاع از ساختمان های مسکونی گرفته تا ساختمان های تجاری و صنعتی با بلوک سیمانی ساخته می شوند. این انواع بلوک معمولا با استفاده از محصولاتی مانند سیمان پرتلند و اجزای مختلف دیگری مانند سنگ، کوارتز و آب ساخته می شود.
در واقع، بلوک سبک سیمانی یکی دیگر از انواع بلوک است که چگالی آنها حداکثر 1700 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد و مواد تشکیل دهنده بلوک سبک سیمان، ماسه، آب و دانه های سبک طبیعی یا صنعتی است.
بد نیست بدانید که اگر چگالی بلوک بین 1700 تا 2000 کیلوگرم بر متر مکعب باشد به آن بلوک نیمه سبک می گویند.

مزایای بلوک سیمانی

اگر بلوک سیمانی به طور صحیح و اصولی ساخته شود، برای فندانسیون (پی ساختمان) و دیوارهای طبقات زیرین مناسب است زیرا آنها از بتن خالص مستحکم تر هستند. با استفاده از این بلوک ها، دیوارهای تیغه در هر خانه ای می تواند خیلی سریع ساخته شده و بالا بیایند و برای مقاومت بیشتر می توان حفره های آنها را با میله های تقویت کننده فولادی و بتن پر کرد.

تولید انواع بلوک سیمانی

بلوک سیمانی در برابر موریانه ها و دماهای شدید مقاوم بوده و بسته به نوع و کیفیت ساختی که دارند می توانند تا حدودی عایق صدا باشند. همچنین، آنها در برابر سرما و گرما نیز عایق هستند و از اینرو قادرند مصرف انرژی خانه شما را کاهش دهند.

منبع» تک سامان هور

  • ۹۸/۰۸/۲۳
  • مهدیه رحمتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی